nienkeopdefilippijnen.reismee.nl

Goed aangekomen en eerste indrukken

Lieve allemaal,

Bij deze de foto's van de eerste dagen in Cebu City. Ik ben goed aangekomen en tot en met aankomende maandag zal ik in Cebu City verblijven om geintroduceerd te worden in de projecten van Don Bosco, de cultuur en de stad Cebu City. Helaas heb ik nu weinig tijd om een verhaal te schrijven aangezien ik ben uitgenodigd om naar de verjaardag van father Jhun, het hoofd van het project waar ik zal verblijven, te gaan. Ik zal straks de jongens voor het eerst ontmoeten en zien waar ik de aankomende vijf maanden zal verblijven. Aankomend weekend stuur ik jullie een uitgebreider verhaal van de belevenissen hier.

Liefs Nienke

Merel

Hoi Nienke!
Blij te lezen dat je goed bent aangekomen. Ben erg benieuwd hoe ze daar hun verjaardag vieren :) En wat je indrukken zijn van de vreemde taalklanken en de geuren en kleuren.

Geniet er van en succes met inburgeren! Tot mails! liefs Merel

Dagmar

Fijn dat je goed bent aangekomen!
Mooie kindjes en lekkere regenbuien zo te zien ;)

Morgen Davids bruiloft :D

Kus, Dag

Peter

Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen en wat goed dat je de eerste foto's al hebt geplaatst, leuk! Ik hoop dat je je draai snel kunt vinden. groeten Peter (paashaas)

wim

Leuk om je zo te kunnen volgen.

groetjes,
Wim

Machiel

Ha die Nienke,

Adobo gegeten op de verjaardag van de "father"?
De foto's zien er relaxed uit joh! Ik had zo'n Aziatisch (en daarmee druk) beeld van de Filipijnen, maar dat lijkt mee te vallen, of is het de schijn die bedriegt? Goed, vragen te over, maar die zul je aankomend weekend ongetwijfeld beantwoorden. Liefs, Machiel

HEILDERT

Nienke, blij dat je goed aangekomen bent. De foto's zien er prima uit. Hopelijk vind je gauw je draai, de vooruitzichten (verjaardag) zijn goed.

ilse

Hee lieve Nien,

Leuk om foto's te zien bij je verhaal! Krijgen we een goed beeld van de dingen die je meemaakt! Hopelijk heb je niet te veel last van de jetlag....dikke kus! liefs Ilse

Sophie

En weg ben je, ongelooflijk he, hoe lang je het al wist en dan is het nu eindelijk zover. De eerste paar dagen goed doorgekomen ? Iig goed aangekomen, ik wacht op je verhalen.
XX Sophie

michiel kroesen

hoi zusje echt hele mooie fotos ben trots op je goede werk en geniet van je fotos denk aan je je broer michiel

Anje

Lieve Nienke

Wat leuk om de eerste foto's te zien! Ben erg benieuwd hoe het met je is! Geniet ervan!

Liefs Anje

malou

wouw, wat veel kinderen en wat veel water! nu heb je aan zoveel gedacht om mee te nemen, maar zitten je laarzen ook in je backpack;-)?

succes en veel plezier! liefs, malou

Dick

Hoi Nienke,

Afgelopen week voor het eerst weer gewerkt. Wat is het stil zonder jouw. Mooie foto's van je kinderen en de omgeving. Ik zal je volgen.

Harrie Kanters

Lieve Nienke,
Hierbij het laatste bericht over de DB VRIJMARKT in Amsterdam.

Op donderdagavond kwamen zo’n 15 vrijwilligers naar het Don Bosco Huis. Op dat moment waren de gang, de huiskamer, de computerruimte en de ‘crypte’ bomval en tot bijna het plafond geladen met allerlei geschonken materialen, met baby- en kinderkleding, met dozen vol knuffels, schattige schoentjes en sokjes en kinderspeelgoed, retro en vintage kleding, boeken en tijdschriften, video’s en dvd’s, teevee’s ‘s waar je niet weet of ze het wel of niet doen, prullaria uit alle tijden en alle landen. Om maar een aantal items te noemen.

Bij binnenkomst kon iedereen nog even een stukje taart meepikken van een zus van een bewoner van het DB Huis. De taak op deze avond was alle materiaal buiten onder het balkon te plaatsen. Er zat regen in de lucht, dus we konden het nog niet geplaatst krijgen op het met stoepkrijt veroverde gebied. Na wat beraad in de open lucht op tot het omgebouwde Don Bosco plein, was er tijd voor een biertje. Daarna ging de ene helft de stad in en de andere helft onder de wol. De volgende dag zouden we op 5 uur present zijn om de honderden AH gestapelde dozen naar de plekken van de verkoop brengen.

Helaas had de regen ’s nacht alle plekken die waren ‘ingekrijt’ met Don Bosco, SAMEN, Samen Naar Afrika 2010 en met namen van de vrijwilligers uitgewist door de regen. Na wat terrein herwonnen te hebben, konden we een uur later aan de slag met de verkoop. In de loop van de dag kwamen nog zo’n extra 20 vrijwilligers langs om de groep vrijwilligers aan te vullen of af te lossen.

Bij toeval kwamen we in contact met GERRY, inspiratrice, -een creatie van Stephan Steverink- , artiest en muzikant. Een persoon die zowel de gewone man en vrouw als professionals kan raken. Op deze dag was hij onder de naam van GERRY de gangmaker om de mensen geld uit de zak te kloppen, het werk van Don Bosco onder de aandacht te brengen, maar vooral voor het doel van de DB VRIJMARKT aandacht te vragen namelijk de straatkinderenprojecten in Uganda, die door de jongeren van de groepsreis bezocht gaan worden.

De activiteiten zoals plassen voor het goede doel, ( het DB Huis had daarvoor drie toiletten beschikbaar gesteld) verkoop van al tentoongestelde materialen, verkoop met koffie, thee, limonade, eigen gebakken cakes en de donatiefles van GERRY (www.metgerry.nl), brachten een totaal bedrag op van € 2.118,75. Daarmee was het record van 2009 ondanks de slechte start vanwege het slechte weer, overtroffen.

De dag werd afgesloten met een gemeenschappelijk maaltijd in het Don Bosco Huis. Niek Bakker samen met wat vrijwilligers hadden een geweldige maaltijd klaar gemaakt. Een tafel met 25 vrijwilligers mochten op een geslaagde dag terugkijken met bijzondere dank aan GERRY die zo maar uit de lucht kwam vallen en ‘Don Bosco’ weer op een positieve manier in het daglicht plaatste. Duizenden mensen hebben die dag gehoord waar Don Bosco, SAMEN en DB Huis voor staan: een veilige plek voor ieder kind in nood…..

Kijk ook op: http://www.at5.nl/gespot/40113/niet-nadenken